Informatie

Voor meer informatie: bekijk de uitlegvideo onderaan op de homepage of lees verder.

Snelbeterinjevel.nl biedt 3 online trainingen aan om te werken aan slaap-, pieker- en stressklachten. De trainingen kun je zelfstandig volgen, je ontvangt dus geen begeleiding. Een training bestaat uit praktische oefeningen die je kunnen helpen om je klacht te verminderen. Je kiest zelf welke oefeningen je eerst doet, en wanneer je ze doet.

Wat voor soort oefeningen zijn er?
De oefeningen in een training zijn ingedeeld in 3 a 4 thema’s, bijvoorbeeld de thema’s Anders leren denken, Ontspanning en Energie opladen. Er zijn verschillende soorten oefeningen. Soms beantwoord je vragen, luister je naar een geluidsbestand, of krijg je instructies voor iets wat jezelf of met anderen kan doen. Er zijn oefeningen die in 1 keer klaar zijn, maar met de meeste oefeningen kun je het best een tijdje oefenen.
Wil je weten of een oefening iets voor je is? Klik er dan op en lees direct, in het kort: waarvoor de oefening is, hoe de oefening werkt en wat het effect er van is. Zo kun je snel bepalen of je de oefening wilt starten.

In de training vind je verder een:

  • dagboek, om tijdens de training bij te houden hoe het met je gaat
  • To do lijst, om te zien met welke oefeningen je bezig bent
  • favorietenlijst, met een overzicht van oefeningen die jij als favoriet hebt gemarkeerd
  • werkboek, om je antwoorden terug te lezen uit oefeningen die je eerder hebt gemaakt

De training in tijden van corona
Op Snelbeterinjevel.nl leer je aan de hand van verschillende oefeningen wat je zelf kan doen om lekkerder in je vel te zitten. Sommige oefeningen vragen je om naar buiten te gaan of om af te spreken met vrienden. Door de maatregelen rondom het coronavirus is dit nu niet of in mindere mate mogelijk. Veel andere oefeningen uit de training zijn wel uit te voeren. Zo kan je bijvoorbeeld met de ontspanningsoefeningen of anti-pieker technieken thuis aan de slag. Houd deze website in de gaten voor nieuwe tips en oefeningen.

Hoe lang duurt de training?
We raden je aan om minimaal 4 tot 6 weken regelmatig aan de slag te gaan met de oefeningen. Die tijd heb je nodig om jezelf de kans te geven om nieuwe vaardigheden te leren en ze onderdeel te maken van je leven. Ga niet met alle oefeningen tegelijkertijd aan de slag. Kies bijvoorbeeld 2 tot 4 oefeningen per week.
Natuurlijk hangt de duurt af van hoeveel tijd je er aan kunt besteden en het tempo waarin je werkt. Je mag er dus ook langer over doen. In totaal heb je vanaf je aanmelding 1 jaar toegang tot de training.

Wat maakt deze trainingen anders?

  1. Het belangrijkste van deze training is: doen! Dus weinig lezen en veel oefenen met speciale technieken.
  2. Je bepaalt zelf de volgorde waarin je werkt.
  3. Je kunt, als je dat wilt, meerdere trainingen tegelijkertijd volgen.

Volg je meer dan 1 training? Dan is het volgende handig om te weten:

  • Sommige oefeningen worden in meerdere trainingen aangeboden. De ontspanningsoefeningen zijn daar een voorbeeld van.
  • In de ‘To do lijst’ vind je een overzicht van de oefeningen waar je mee bezig bent uit je verschillende trainingen. De To do lijst vind je via de menuknop links bovenin het scherm.

Vragen?
Heb je vragen over Snelbeterinjevel.nl? Mail die dan via Contact.